Corollan tuulilasi vaihtoon.. kysymyksiä
Antti Salminen
2004-01-27 09:12:02 UTC
Potilas: Toyota Corolla 1.6 VVT-I TERRA 5OV HB vm. 2002 65000km

Entisellä omistajalla ollut ilmeisesti intohimona perseessä roikkuminen.
Tuulilasissa on yksi pitkä halkeama (n. 60cm) ja lisäksi kauttaaltaan pientä
naarmua, josta valo taittuu häiritsevästi. Vaihtoon siis menee, vai mitä?

Paljonko lasin vaihdosta kannattaa maksaa? Osaako joku suositella tiettyä
liikettä Turun seudulla? Kuinka pitkään operaatio kestää? Vaikuttaako lasin
vaihto "omin päin" auton takuuseen, vai pitääkö käydä merkkihuollon kautta?

Työkaveri suositteli Lasi-Jussia http://www.lasi-jussi.fi Kokemuksia
kyseisestä puljusta?
Antti
Reader
2004-01-27 09:55:51 UTC
Eikös tuo perässähiihtäminen ole toyjota -kuskeille tyypillistä ?
Jani Häkkinen
2004-01-27 11:39:58 UTC
Post by Reader
Post by Antti Salminen
Potilas: Toyota Corolla 1.6 VVT-I TERRA 5OV HB vm. 2002 65000km
Entisellä omistajalla ollut ilmeisesti intohimona perseessä roikkuminen.
Eikös tuo perässähiihtäminen ole toyjota -kuskeille tyypillistä ?
jaa-a, ei mulla ainakaan, yritän välttää kiveniskuja jne...
silti on erään autosta kimmonnut tuulilasiin nasta,
siitä sitten kunnon särö ja lasi vaihtoon....
Tommi Hangasmaa
2004-01-27 15:01:40 UTC
Post by Reader
Eikös tuo perässähiihtäminen ole toyjota -kuskeille tyypillistä ?
Njääh. Minä ainakin yleensä ajan ohi, kun ei se edessä oleva hinnat
alkaen -mallin VW/Opel/Ford/whatever jaksa kulkea. Hki-Tre välillä
motarilla ohitseni menneet voi normaalisti laskea korkeintaan kahden käden
sormilla, ja näillä on sitten yleensä ns. todella kiire, eli vauhtia
mittarissa vähintään 150km/h.
Ai niin, parin kiveniskua mallia tähti on lasissa, molemmat tulleet
vastaantulijan nostattamina, kumpikaan ei ole lähtenyt leviämään. Odottelen
sitä kolmatta, josko sitten saisi hyvän tekosyyn uusia lasi. Alkaa olemaan
vähän naarmuinenkin.
::.._MJ_..::
2004-01-27 09:56:22 UTC
Kyllä sen tuulilasin saa rikki ilman perseessäkin roikkumista. Motarilla
noita nastoja/kiviä sinkoilee ihan joka suunnasta...kokemusta on!

Kovin tuntuu olevan hinnat merkki/mallikohtaisia, mutta kaverin Ocuun
vaihdettiin lasi ja sen hinta oli jossain 300 euron nurkilla. Aamulla vei
auton pajalle ja haki sen joskus iltapäivällä. Verhoilujen repsottamisesta
joutui reklamoimaan, joten kannattaa tarkastaa että palikat on laitettu
huolella paikoilleen. Hintahaitaria sitten riittää, joten tarjouksia
kannattaa pyytää monesta paikkaa.

T: Mika
Antti
Kari T.
2004-01-27 10:46:43 UTC
Itse satun olemaan Toyota-kuski, mutta pidän keskimääräistä suurempaa
turvaväliä. Tästä huolimatta olen saanut jo 2 kiveä tai nastaa tuulilasiin
tänä talvena sillä seurauksella, että lasia on paikattu täällä
http://www.carwashfix.com/

Molemmilla kerroilla 45 euron korjaus tuotti hyvän tuloksen.

Tai on noita kiviä/nastoja rapissut enemmänkin, mutta 2 kertaa on mennyt
lasi särölle.

T: Kari
k***@semel.fi.spam.wonderful.spam
2004-01-27 13:11:03 UTC
Post by ::.._MJ_..::
[...]
Kuivumisajaksi tuo puoli työpäivää (n. 4h) ei taida olla ihan
riittävä. Muistaakseni kunnollinen kuivuminen vaatii ainakin
vuorokauden, joten pitäisin auton ainakin kokonaisen vuorokauden
pajalla kuivumassa.
Keijo Länsikunnas
Tonttu
2004-01-27 12:47:44 UTC
Post by Antti Salminen
[...]
Ei välttämättä?
Post by Antti Salminen
[...]
Itse vaihdatin corollaan uuden värilasin vasta, kun katsastus edellytti,
hylkyä ei tullut, mutta kuukausi aikaa vaihtaa.

Pikkupajoihin ei liene kannata herkästi uudehkoa autoa viedä; itselläni
aiemmin vaihdattamani aiempaan Corollaani vaihdettu tuulilasi irtosi
liimauksistaan ja tiivisteetkin irtoili.

Jos operaatio kestää vain puoli päivää, ei liene kuulosta hyvältä.......

Pari päiväähän tuo edellinen oli lasin vaihdossa.

Itselläni nuo lasit ovat aina muussaantuneet vastaantulleen raskaan
ajoneuvon renkaista lentäneeseen kiveen, mutta vaihdot/kulut ovat menneet
omaan piikkiin.
Hintahaitari on ollut Toyotissa 860mk-360eur.
T.T.J
Antti Salminen
2004-01-27 14:02:50 UTC
Post by Tonttu
Pikkupajoihin ei liene kannata herkästi uudehkoa autoa viedä; itselläni
aiemmin vaihdattamani aiempaan Corollaani vaihdettu tuulilasi irtosi
liimauksistaan ja tiivisteetkin irtoili.
..snip

Soittelin kahteen liikkeeseen ja hintahaarukka on melko hurja lasiliikkestä
ja Corollan valmistusmaasta riippuen. Molemmat liikkeet käyttävät
Pilkingtonin varaosalaseja ja asennus kestää työpäivän.

(Englanti/Japani)
Lasi-Jussi 270e/330e
Turun Tuulilasimyynti 225e/260e

Toyotan huollosta sanottiin, että tuulilasin vaihto ei vaikuta auton
takuuseen. Uudelle lasille saa Lasi-Jussista vuoden takuun (toisesta unohdin
kysyä.. eh). Kyseinen Tojo on parsittu kokoon Englannissa, eli vaihto hoituu
joka tapauksessa reilusti alle 300e, johon olin asettanut kipukynnyksen.

Kohta näkee taas huristella :)
Antti
Pekka
2004-01-27 15:28:44 UTC
Salossa Meriniityn autopuhdistus laittaa Pilkington laseja. Primeraan
laittoivat päivässä (kesällä), ja maksoi 195euroa. Bonuksena sain yläreunan
häikäsysuojavärityksellä (sininen yläreuna)varustetun samaan hintaan, kun
tavalliset oli loppu.

Samassa korttelissa oleva Nissan liike olisikin myynyt saman lasin
250eurolla (ilmeisesti vaihdattavat myös tuossa samassa paikassa itsekin...)

t. Pekka
Antti
Miksu
2004-01-27 21:34:11 UTC
Taitaa olla standardi hinta kun mitsuun makso syksyllä lasi saman 195 e. Ja
auto on mitsu kaksivärisiä ei siihen saanut. Sinertävä (?) olisi maksanut
kympin enemmän.
Miinuksena voisi sanoa, että olisivat voineet siivota auton roskista mitä
hommasta jäi. Kivenheiton päässä on on VM-Autolasi Ky ja siellä oli yllätys
yllätys sama hinta.

t: Miksu
t. Pekka>
Pasi Väänänen
2004-01-28 08:20:38 UTC
Onko raadilla kokemusta mitä maksaa Renault Clion (vm-95) tuulilasin vaihto
Oulussa? Ja missä kannattaisi homma teettää?

Pasi V.

"Antti Salminen" <***@myrealbox.com> kirjoitti
viestissä:CXpRb.69$***@read3.inet.fi...