Discussion:
Ei leimaa, korjauskehotus/jälkitarkastus
(too old to reply)
Vellu
2004-02-23 20:41:42 UTC
Permalink
Kertokaapas mitä merkitystä tuolla korjauskehotuksella oikein katsastuksessa
on? Jälkitarkastuksen nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta entä tuo
korjauskehotus? Tarkoittaako se siis sitä, että kuukauden kuluessa
katsastuksesta pitää korjauskehotuksen saanut paikka olla korjattuna? Entä
jos ei ole?

Mitenkäs mahtavat suhtautua konttorilla kun menee jälkitarkastukseen mutta
korjauskehotuksia ei välttämättä ole tullut noudatettua? Tuli meinaan sen
verran pitkä ja lista noita kehotuksia, että vois vaikka jonkin jättää
tekemättä... Kosteutta etuvalossa yms. yms.

/ Vellu
Zon
2004-02-23 21:01:20 UTC
Permalink
Post by Vellu
Kertokaapas mitä merkitystä tuolla korjauskehotuksella oikein katsastuksessa
on? Jälkitarkastuksen nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta entä tuo
korjauskehotus? Tarkoittaako se siis sitä, että kuukauden kuluessa
katsastuksesta pitää korjauskehotuksen saanut paikka olla korjattuna? Entä
jos ei ole?
Mitenkäs mahtavat suhtautua konttorilla kun menee jälkitarkastukseen mutta
korjauskehotuksia ei välttämättä ole tullut noudatettua? Tuli meinaan sen
verran pitkä ja lista noita kehotuksia, että vois vaikka jonkin jättää
tekemättä... Kosteutta etuvalossa yms. yms.
/ Vellu
Jalkitarkastukseen mennessa taytyy korjata myos korjauskehoitukset. Jos
olisit saanut leiman ja etka siten olisi joutunut jalkitarkastukseen, ei
kehotuksien noudattamisella olisi niin suuri kiire.

T:Z
Zon
2004-02-23 21:02:48 UTC
Permalink
Post by Vellu
Kertokaapas mitä merkitystä tuolla korjauskehotuksella oikein katsastuksessa
on? Jälkitarkastuksen nyt vielä jotenkin ymmärrän, mutta entä tuo
korjauskehotus? Tarkoittaako se siis sitä, että kuukauden kuluessa
katsastuksesta pitää korjauskehotuksen saanut paikka olla korjattuna? Entä
jos ei ole?
Niin, sellainen lisays edelliseen postaukseeni, etta mitaan lakikirjoja ei
ole tullut luettua. Aiemmin kirjoitettu perustuu omakohtaiseen kokemukseen,
joten kyse voi olla asemakohtaisesta jutusta.

T:Z
Jani
2004-02-23 21:28:13 UTC
Permalink
"Vellu"

| Mitenkäs mahtavat suhtautua konttorilla kun menee jälkitarkastukseen mutta
| korjauskehotuksia ei välttämättä ole tullut noudatettua? Tuli meinaan sen
| verran pitkä ja lista noita kehotuksia, että vois vaikka jonkin jättää
| tekemättä... Kosteutta etuvalossa yms. yms.

Kaksi voit jättää tekemättä, kolme kehotusta -> ei leimaa.
Zon
2004-02-23 22:54:12 UTC
Permalink
Post by Jani
"Vellu"
| Mitenkäs mahtavat suhtautua konttorilla kun menee jälkitarkastukseen mutta
| korjauskehotuksia ei välttämättä ole tullut noudatettua? Tuli meinaan sen
| verran pitkä ja lista noita kehotuksia, että vois vaikka jonkin jättää
| tekemättä... Kosteutta etuvalossa yms. yms.
Kaksi voit jättää tekemättä, kolme kehotusta -> ei leimaa.
Tarkoitatko, etta jalkitarkastuksessakin hyvaksytaan kaksi korjaamatonta
kehotusta?

T:Z
ove
2004-02-24 08:33:11 UTC
Permalink
Post by Zon
Post by Jani
| Mitenkäs mahtavat suhtautua konttorilla kun menee jälkitarkastukseen
mutta
Post by Jani
| korjauskehotuksia ei välttämättä ole tullut noudatettua? Tuli meinaan
sen
Post by Jani
| verran pitkä ja lista noita kehotuksia, että vois vaikka jonkin jättää
| tekemättä... Kosteutta etuvalossa yms. yms.
Kaksi voit jättää tekemättä, kolme kehotusta -> ei leimaa.
Tarkoitatko, etta jalkitarkastuksessakin hyvaksytaan kaksi korjaamatonta
kehotusta?
hm ... mutta sitä minä vain en käsitä ollenkaan, että
miksi ihmeessä pitäisi ihan vängällä yrittää ajella epäkuntoisella autolla ... ?
... vaikkakin vain ehkä pikku-vikaisella

eiks' se oo vaan erittäin hyvä asia, että
joku viitsii luetteloida kaikki auton viat sun puolestasi
... ja vielä tollasesta pikkurahasta


eipäsiismuutakuin innolla ... korjaamaan !
ettei sitten enää tarvii' olla NOLONA liikenteessä




mono aina pohjassa ... ja ehjässä
Kalevi Kasvi
2004-02-24 08:49:26 UTC
Permalink
Post by ove
hm ... mutta sitä minä vain en käsitä ollenkaan, että
miksi ihmeessä pitäisi ihan vängällä yrittää ajella epäkuntoisella autolla ... ?
... vaikkakin vain ehkä pikku-vikaisella
En millään jaksanut vaihtaa eräästä volvosta peruutusvalon kytkintä, vaikka
huomautus tuli. Olenko nyt sitten huono ihminen?
Post by ove
eiks' se oo vaan erittäin hyvä asia, että
joku viitsii luetteloida kaikki auton viat sun puolestasi
... ja vielä tollasesta pikkurahasta
Ei ne suinkaan kaikkia vikoja luetteloi, vaan vain katsastuksessa
tarkistettavissa kohteissa olevat viat/puutteet.


--
Kalevi Kasvi
ove
2004-02-24 09:05:16 UTC
Permalink
Post by Kalevi Kasvi
En millään jaksanut vaihtaa eräästä volvosta peruutusvalon kytkintä,
vaikka huomautus tuli. Olenko nyt sitten huono ihminen?
et nyt vielä, mutta sitten kun
peruutat PIMEÄSSÄ jonkun mummon tai pikkulapsen päälle

mutta sen sijaan NOLOna saisit kyllä olla nyt heti
JV
2004-02-24 09:32:27 UTC
Permalink
Post by ove
Post by Kalevi Kasvi
En millään jaksanut vaihtaa eräästä volvosta peruutusvalon kytkintä,
vaikka huomautus tuli. Olenko nyt sitten huono ihminen?
et nyt vielä, mutta sitten kun
peruutat PIMEÄSSÄ jonkun mummon tai pikkulapsen päälle
mutta sen sijaan NOLOna saisit kyllä olla nyt heti
Ei noilla nykyautojen peruutusvaloilla tee mitään vaikka toimisivatkin.
-Jyrki
Tommi Hangasmaa
2004-02-24 11:04:40 UTC
Permalink
Post by JV
Ei noilla nykyautojen peruutusvaloilla tee mitään vaikka toimisivatkin.
Ei niistä itse peruuttamiseen mitään apua ole, mutta muille kyllä. Yleensä
on ihan kiva takana ollessa, esim. parkkipaikoilla tms. tietää aikooko joku
peruuttaa vai ei. Samalla logiikallahan ei tarvi edes jarruvaloja, eihän
niistä itselle mitään apua ole...
JV
2004-02-24 14:21:45 UTC
Permalink
Post by Tommi Hangasmaa
Post by JV
Ei noilla nykyautojen peruutusvaloilla tee mitään vaikka toimisivatkin.
Ei niistä itse peruuttamiseen mitään apua ole, mutta muille kyllä. Yleensä
on ihan kiva takana ollessa, esim. parkkipaikoilla tms. tietää aikooko joku
peruuttaa vai ei. Samalla logiikallahan ei tarvi edes jarruvaloja, eihän
niistä itselle mitään apua ole...
Vellu
2004-02-24 19:24:29 UTC
Permalink
Post by ove
hm ... mutta sitä minä vain en käsitä ollenkaan, että
miksi ihmeessä pitäisi ihan vängällä yrittää ajella epäkuntoisella autolla ... ?
... vaikkakin vain ehkä pikku-vikaisella
eiks' se oo vaan erittäin hyvä asia, että
joku viitsii luetteloida kaikki auton viat sun puolestasi
... ja vielä tollasesta pikkurahasta
eipäsiismuutakuin innolla ... korjaamaan !
ettei sitten enää tarvii' olla NOLONA liikenteessä
Kun se vaan tuntuu suunnilleen v***lulta kun etu-umpiossa
on kolikon alueella kosteutta ->korjauskehotus.

Tai tuulilasissa halkeama ylhäältä alas (ei näkökentässä) EIKÄ ole liimalasi
(jonka katsastajakin sitten lopulta älysi) ->korjauskehotus. Tämä nyt ei
varsinaisesti kuulu em. kategoriaan, mutta älyttömältä vaikuttaa kuitenkin.

/ Vellu
ove
2004-02-24 20:18:04 UTC
Permalink
Post by Vellu
Tai tuulilasissa halkeama ylhäältä alas (ei näkökentässä) EIKÄ ole liimalasi
(jonka katsastajakin sitten lopulta älysi) ->korjauskehotus. Tämä nyt ei
varsinaisesti kuulu em. kategoriaan, mutta älyttömältä vaikuttaa kuitenkin.
sää käytät yhä sitä väärää (=valtion monopoli-)katsastuskonttuuria
jossa ne yli-koppavat inssit aina v:ttuilee ja pompottaa turhastakin,
ellei satu oleen niiden tuttu

minä siirryin heti kohta Herttoniemen Autokatsastuksen asiakkaaksi
kun tuo katsastuspuuhastelu tässä maassa lopulta "vapautui"

eikä ole ollut enää moneen vuoteen mitään vaikeuksia katsastuksessa, -
ei minkään näiden nykyistenkään 4:n auton kanssa - eikä aikasempienkaan,
vaan palvelu on ollut suorastaan ylitsepursuavan ystävällistä ja asiallista

eikä mitään turhaa tai ylimääräistä ole koskaan vaadittu korjaamaan,
ja aina kaikille pikkukorjauksille (jopa yhden pyörän jarruillekin!) olen
saanut korjausaikaakin:
leima otteeseen ja vain merkintä että korjaa... sitten kun ehdit ja viitsit,
ja "hyvää päivänjatkoa" ... hymyillen

ja hyvin olen aina ehtinyt ja viitsinyt ... viallisella autolla on NOLO ajaa

vien jatkossakin autoni ainoastaan Herttoniemen Autokatsastukseen,
tee sinä samoin !


PS:
tämä ei ole mainos ... vaan kokeneen faktaa
Jeeves
2004-02-24 20:39:56 UTC
Permalink
Post by ove
Post by Vellu
Tai tuulilasissa halkeama ylhäältä alas (ei näkökentässä) EIKÄ ole liimalasi
(jonka katsastajakin sitten lopulta älysi) ->korjauskehotus. Tämä nyt ei
varsinaisesti kuulu em. kategoriaan, mutta älyttömältä vaikuttaa kuitenkin.
sää käytät yhä sitä väärää (=valtion monopoli-)katsastuskonttuuria
jossa ne yli-koppavat inssit aina v:ttuilee ja pompottaa turhastakin,
ellei satu oleen niiden tuttu
minä siirryin heti kohta Herttoniemen Autokatsastuksen asiakkaaksi
kun tuo katsastuspuuhastelu tässä maassa lopulta "vapautui"
Viidakkorummut taas kertovat että kyseinen katsastusasema on viimeinen
johonka Uudellamaalla kannattaa autonsa viedä. Viidakkorummut ovat
tässä tapauksessa alan korjaajia.

[snip]
-j
t***@helsinki.fi.invalid
2004-02-25 00:23:29 UTC
Permalink
Jeeves <***@of.it.invalid> wrote:

: Viidakkorummut taas kertovat että kyseinen katsastusasema on viimeinen
: johonka Uudellamaalla kannattaa autonsa viedä. Viidakkorummut ovat
: tässä tapauksessa alan korjaajia.

Jaa missä mielessä? Käytin viime kesänä harrasteautoani (Saab 99 vm -74)
leimalla, kun olin lähdössä vuodeksi maasta, ja piti saada leim paperiin
että saa kotiin tultua ajaa ja rassata rauhassa, eikä tarvitse heti viedä
katsastukseen. Auto nostettiin nosturille, ja katseltiin. Katsastusmies
näytti erinäisiä paikkoja, esimerkiksi raidetankojen kumit olivat rikki,
"kannattaa vaihtaa koska muuten kulahtavat väljiksi tosi nopeasti".
Leima tuli, vaikka pientä laitettava autossa olikin ja lisäksi useita
hyviä vinkkejä kohdista jotka kannattaa korjata vaikkeivat vielä ongelmaa
aiheutakaan.

Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta. Käyttöautoakin ollaan aikanaan tuolla
katseltu sillä mielellä, että missä kohden on potentiaalista vikaa, jota
kannattaa tarkkailla ja ehkä korjata ennenkuin pahenee liiaksi.

Taidan käydä Hertsikassa vastakin.


-Tapio-
Jeeves
2004-02-26 20:42:03 UTC
Permalink
Post by t***@helsinki.fi.invalid
: Viidakkorummut taas kertovat että kyseinen katsastusasema on viimeinen
: johonka Uudellamaalla kannattaa autonsa viedä. Viidakkorummut ovat
: tässä tapauksessa alan korjaajia.
Jaa missä mielessä? Käytin viime kesänä harrasteautoani (Saab 99 vm -74)
leimalla, kun olin lähdössä vuodeksi maasta, ja piti saada leim paperiin
että saa kotiin tultua ajaa ja rassata rauhassa, eikä tarvitse heti viedä
katsastukseen. Auto nostettiin nosturille, ja katseltiin. Katsastusmies
näytti erinäisiä paikkoja, esimerkiksi raidetankojen kumit olivat rikki,
"kannattaa vaihtaa koska muuten kulahtavat väljiksi tosi nopeasti".
Leima tuli, vaikka pientä laitettava autossa olikin ja lisäksi useita
hyviä vinkkejä kohdista jotka kannattaa korjata vaikkeivat vielä ongelmaa
aiheutakaan.
En osaa tarkemmin sanoa, kehoittivat vain välttämään.

Voihan olla että jollakin on mennyt sukset ristiin katsastusmiehen
kanssa ja tämän jälkeen levittänyt legendaa. Tiedä häntä.
Post by t***@helsinki.fi.invalid
Eikä muuten ollut ensimmäinen kerta. Käyttöautoakin ollaan aikanaan tuolla
katseltu sillä mielellä, että missä kohden on potentiaalista vikaa, jota
kannattaa tarkkailla ja ehkä korjata ennenkuin pahenee liiaksi.
Taidan käydä Hertsikassa vastakin.
Taidan silti välttää :) Itäväylän on melko lähellä sekin.
Post by t***@helsinki.fi.invalid
-Tapio-
-j
Hannu Pyssysalo
2004-02-25 04:17:44 UTC
Permalink
Post by Jeeves
Viidakkorummut taas kertovat että kyseinen katsastusasema on viimeinen
johonka Uudellamaalla kannattaa autonsa viedä. Viidakkorummut ovat
tässä tapauksessa alan korjaajia.
En ole kovin vakuuttunut automekaanikon ammattitaidosta, jos hänen
korjaamansa auto hylätään katsastuksessa, ellei sitten asiakkaan kanssa
etukäteen sovittu kustannuskatto rajoita korjaustoimenpiteitä.
--
t.HannuP
Kare Pietilä
2004-02-25 04:44:58 UTC
Permalink
Post by Hannu Pyssysalo
En ole kovin vakuuttunut automekaanikon ammattitaidosta, jos hänen
korjaamansa auto hylätään katsastuksessa, ellei sitten asiakkaan kanssa
etukäteen sovittu kustannuskatto rajoita korjaustoimenpiteitä.
Tiedän myös yhden tapauksen, missä ns. ammattilainen on ollut
näreissään erään konttorin linjasta ja tarkemmin udellessa on
valjennut, että hampaankoloon olikin jäänyt se, ettei ko. putka
suostunut leimaamaan tuuman paksuista nivaskaa rekisteriotteita
autoja tarkastamatta. Vanhaan hyvään keskushallintoaikaanhan tuo
saattoi vielä onnistua varsinkin maalaispitäjissä, mutta tänäpäi-
vänä voi tulla aika äkkiä sanomista...

Nimim. "miten ihmeessä autoliikkeen juuri katsastamassa autossa
voi olla molemmat ylätukivarret poikki"
--
Byrgcn hgryvnf!
Matti Kaki
2004-02-25 09:56:06 UTC
Permalink
Post by ove
Post by Vellu
Tai tuulilasissa halkeama ylhäältä alas (ei näkökentässä) EIKÄ ole liimalasi
(jonka katsastajakin sitten lopulta älysi) ->korjauskehotus. Tämä nyt ei
varsinaisesti kuulu em. kategoriaan, mutta älyttömältä vaikuttaa kuitenkin.
sää käytät yhä sitä väärää (=valtion monopoli-)katsastuskonttuuria
jossa ne yli-koppavat inssit aina v:ttuilee ja pompottaa turhastakin,
ellei satu oleen niiden tuttu
minä siirryin heti kohta Herttoniemen Autokatsastuksen asiakkaaksi
kun tuo katsastuspuuhastelu tässä maassa lopulta "vapautui"
eikä ole ollut enää moneen vuoteen mitään vaikeuksia katsastuksessa, -
Juu. Minä käytin siellä kerran autoani enkä toista kertaa vie. Syy on
se, että suorittivat mielestäni katsastuksen huolimattomasti. Koska
katsastus on auton kunnon tarkastus niin haluan, että se tehdään niin
huolellisesti kuin mahdollista. Olenkin tuota kertaa lukuunottamatta
katsastanut autoni aina siellä entisessä 'valtion monopolipaikassa'
ja jo monta vuotta Keravalla. Olen siellä saanut erittäin hyvän ja
huolellisen kunnon tarkistuksen, asiallisen palvelun ja varsin lukuisia
hyviä neuvoja. Toimiston ovessakin lukee lappu, että "Hallin puolelle
pääsy EI ole kieletty". He nimenomaan toivovat ihmisten esittävän
kysymyksiä. Kaikki viat mitä ovat havainneet ovat olleet asiallisia
ja olen ollut heille kiitollisia niiden löytymisestä. Tiukkapipoisuutta
en ole milloinkaan havainnut. Nyt en kylläkään puhu ajasta ennen tätä
suurta uudistusta. :-)

Matti Käki oh2bio
Zon
2004-02-25 15:05:27 UTC
Permalink
Post by Matti Kaki
Juu. Minä käytin siellä kerran autoani enkä toista kertaa vie. Syy on
se, että suorittivat mielestäni katsastuksen huolimattomasti. Koska
katsastus on auton kunnon tarkastus niin haluan, että se tehdään niin
huolellisesti kuin mahdollista. Olenkin tuota kertaa lukuunottamatta
katsastanut autoni aina siellä entisessä 'valtion monopolipaikassa'
ja jo monta vuotta Keravalla. Olen siellä saanut erittäin hyvän ja
huolellisen kunnon tarkistuksen, asiallisen palvelun ja varsin lukuisia
hyviä neuvoja. Toimiston ovessakin lukee lappu, että "Hallin puolelle
pääsy EI ole kieletty". He nimenomaan toivovat ihmisten esittävän
kysymyksiä. Kaikki viat mitä ovat havainneet ovat olleet asiallisia
ja olen ollut heille kiitollisia niiden löytymisestä. Tiukkapipoisuutta
en ole milloinkaan havainnut. Nyt en kylläkään puhu ajasta ennen tätä
suurta uudistusta. :-)
Keravan konttoria vain vaivaa sama tauti kuin montaa muutakin konttoria
nykypaivana: ajanvarausta ei voi vuosikatsastusta varten tehda ja jonot ovat
tunnin jopa kahden mittaiset. Muuten ei ko. puulaakia vastaan ole mitaan,
palvelu on ollut moitteetonta joka kerta.

T:Z
Matti Kaki
2004-02-25 21:02:37 UTC
Permalink
In article <***@news.vaisala.com>, ***@reply-to-group.please
says...
says...
Post by Matti Kaki
Juu. Minä käytin siellä kerran autoani enkä toista kertaa vie. Syy on
se, että suorittivat mielestäni katsastuksen huolimattomasti. Koska
katsastus on auton kunnon tarkastus niin haluan, että se tehdään niin
huolellisesti kuin mahdollista. Olenkin tuota kertaa lukuunottamatta
katsastanut autoni aina siellä entisessä 'valtion monopolipaikassa'
ja jo monta vuotta Keravalla. Olen siellä saanut erittäin hyvän ja
huolellisen kunnon tarkistuksen, asiallisen palvelun ja varsin lukuisia
hyviä neuvoja. Toimiston ovessakin lukee lappu, että "Hallin puolelle
pääsy EI ole kieletty". He nimenomaan toivovat ihmisten esittävän
kysymyksiä. Kaikki viat mitä ovat havainneet ovat olleet asiallisia
ja olen ollut heille kiitollisia niiden löytymisestä. Tiukkapipoisuutta
en ole milloinkaan havainnut. Nyt en kylläkään puhu ajasta ennen tätä
suurta uudistusta. :-)
Keravan konttoria vain vaivaa sama tauti kuin montaa muutakin konttoria
nykypaivana: ajanvarausta ei voi vuosikatsastusta varten tehda ja jonot ovat
tunnin jopa kahden mittaiset. Muuten ei ko. puulaakia vastaan ole mitaan,
palvelu on ollut moitteetonta joka kerta.
Jos menee muuna kuin kuun viimeisenä päivänä niin jonoa on ehkä
korkeintaan puoli tuntia. Viimeksi kesti 20 minuuttia.

Matti Käki oh2bio
Jani Vuorinen
2004-02-27 06:37:42 UTC
Permalink
Post by Matti Kaki
Juu. Minä käytin siellä kerran autoani enkä toista kertaa vie. Syy on
se, että suorittivat mielestäni katsastuksen huolimattomasti.
Tuota huolimatonta tarkastusta ihmettelen minäkin. Ja ihan selvästi se menee
niin että paremmalla autolla ei auton kuntoa sen kummemmin tutkita kun taas
vanhemmalla autolla hakataan pohja lommoille yms.

Viime kesän alussa kävi Stratuksen kanssa niin, että alapallonivelen suojakumi
oli rikkoutunut ja veden sinne päästyä nivel oli sökö ennenkuin huomasin tuota.
Nivel oli jo todella surkeassa kunnossa (hieman hirvitti jo ajella) ja
korjaamoaika oli parin päivän päästä. Ajattelin kuitenkin jostain
käsittämättömästä syystä piipahtaa läheisellä katsastuskonttorilla tuon risan
nivelen kanssa ja kas kummaa. Katsastus meni läpi heittämällä ja edes kun
kysyin että eikö sielä ole mitään väljyyttä nivelissä niin ei kuulemma ollut!
Huvittavaa oli tuossa myös se, että se koko nivel oli aivan ruosteveden peitossa
ja kumi oli "tutkimiseni" tuloksena osin irti jne.
Samalla viikolla kuitenkin korjaamolle...

Tästä voi sujuvasti päätellä ainakin se, ettei katsastus ole mikään kummoinen
tae auton kunnosta ainakaan noiden nivelien suhteen.
Otto
2004-02-27 09:01:23 UTC
Permalink
Post by Jani Vuorinen
Tästä voi sujuvasti päätellä ainakin se, ettei katsastus ole mikään kummoinen
tae auton kunnosta ainakaan noiden nivelien suhteen.
Joskus käy taas niin, että "vikoja" keksitään jos niitä ei ole.

Viime keväänä inssi ihmetteli miten 89-mallisesta Sierrasta ei vikaa löydy.
Pienen pohtimisen jälkeen valopää keksi käsijarrukahvan nousevan liian
ylös:) Jarru kyllä pitää, sekin piti testata niin innolla, että auto nousi
pois rullilta. Mutta kahva nousee liian ylös, sillä selvä. Tuli merkintä
otteeseen, en ole tehnyt asialle mitään tähän päivään mennessä, enkä tee.
Haen uuden otteen.

Syynä laiskuuteen on se, että kahva ei nouse lähellekään ylintä mahdollista
asentoa ja koska vaijerista on säätövarat käytetty. Tuohon on syynä taas se,
että kahvassa oleva vaijerin kiinnityspiste meni aikoinaan poikki, kiireessä
hitsattiin korvaava patentti sakkelista ja siitä tuli liian pitkä ja kaikki
vaijerin säätövara tuli sitten käytettyä. Mulle riittää että jarru pitää -
ja kaiken lisäksi ottaa tasaisesti.

Otto
Matti Kaki
2004-02-27 12:50:18 UTC
Permalink
In article <DHD%b.10220$***@news1.nokia.com>, ***@xnokia.com
says...
Post by Jani Vuorinen
Post by Jani Vuorinen
Tästä voi sujuvasti päätellä ainakin se, ettei katsastus ole mikään
kummoinen
Post by Jani Vuorinen
tae auton kunnosta ainakaan noiden nivelien suhteen.
Joskus käy taas niin, että "vikoja" keksitään jos niitä ei ole.
Viime keväänä inssi ihmetteli miten 89-mallisesta Sierrasta ei vikaa löydy.
Pienen pohtimisen jälkeen valopää keksi käsijarrukahvan nousevan liian
ylös:) Jarru kyllä pitää, sekin piti testata niin innolla, että auto nousi
pois rullilta. Mutta kahva nousee liian ylös, sillä selvä. Tuli merkintä
otteeseen, en ole tehnyt asialle mitään tähän päivään mennessä, enkä tee.
Haen uuden otteen.
En usko, että kaveri etsimällä etsi vikaa kärrystäsi vaan tuo on ihan
normaali tarkastuskohde. Saa nousta, oliko se 5-7 pykälää, ei enempää.

Matti Käki oh2bio

Kaide
2004-02-24 11:16:57 UTC
Permalink
Post by Zon
Post by Jani
"Vellu"
| Mitenkäs mahtavat suhtautua konttorilla kun menee jälkitarkastukseen
mutta
Post by Jani
| korjauskehotuksia ei välttämättä ole tullut noudatettua? Tuli meinaan
sen
Post by Jani
| verran pitkä ja lista noita kehotuksia, että vois vaikka jonkin jättää
| tekemättä... Kosteutta etuvalossa yms. yms.
Kaksi voit jättää tekemättä, kolme kehotusta -> ei leimaa.
Tarkoitatko, etta jalkitarkastuksessakin hyvaksytaan kaksi korjaamatonta
kehotusta?
KYLLÄ, itseasiassa kolme, neljännestä tulee pomppu. Katsastin Saabini tuossa
kuukausi sitten ja korjasin vain jälkitarkastusviat , eli raidetangon pään
ja pallonivelen. Rekkarikilven valot, pieni ruostereikä helmassa ja öljyä
vuotava kone jäivät vikalistalle kehotuksina mutta leima tuli silti. Oli
tossa ekan ja tokan kerran välissä vielä pakoputkikin mennyt poikki ;-)

Kaide
johelin
2004-02-24 13:46:37 UTC
Permalink
Post by Zon
Tarkoitatko, etta jalkitarkastuksessakin hyvaksytaan kaksi korjaamatonta
kehotusta?
Kyllä, mutta ilkeä katsastusmies voi kirjata korjauskehotukset
rekisteriotteeseen.
Mika Iisakkila
2004-02-24 14:00:43 UTC
Permalink
Post by johelin
Kyllä, mutta ilkeä katsastusmies voi kirjata korjauskehotukset
rekisteriotteeseen.
Jonka yhtä ilkeä puliveivaaja voi sitten "hukata" ja käydä hommaamassa
uuden, entistä ehomman. Ratsiassa ilkeä polliisimies saattaa
korjauskehotuksia otteesta löytäessään tarkistaa onko niille tehty
mitään, jos leima ei ole aivan uunituore.
--
http://www.hut.fi/u/iisakkil/ --Foo.
k***@semel.fi.spam.wonderful.spam
2004-02-25 05:16:50 UTC
Permalink
Post by Mika Iisakkila
Post by johelin
Kyllä, mutta ilkeä katsastusmies voi kirjata korjauskehotukset
rekisteriotteeseen.
Jonka yhtä ilkeä puliveivaaja voi sitten "hukata" ja käydä hommaamassa
uuden, entistä ehomman. Ratsiassa ilkeä polliisimies saattaa
Ja autoa myydessä ostajat kaikkoavat, kun huomaavat että autossa on
menossa 23 rekisteriote, josta voi päätellä joko edellämainitun
(=huonolla hoidolla ollut) tai sitten sen, että kyseessä on pommi,
josta kaikki ovat todellisen kunnon selvittyä halunneet eroon...
--
Keijo Länsikunnas
Kare Pietilä
2004-02-25 05:24:39 UTC
Permalink
Post by k***@semel.fi.spam.wonderful.spam
Ja autoa myydessä ostajat kaikkoavat, kun huomaavat että autossa on
menossa 23 rekisteriote, josta voi päätellä joko edellämainitun
(=huonolla hoidolla ollut) tai sitten sen, että kyseessä on pommi,
josta kaikki ovat todellisen kunnon selvittyä halunneet eroon...
Tuon ikäisen auton otteiden määrä nyt ei kiinnosta oikeasti
ketään.
--
Byrgcn hgryvnf!
Tomi
2004-02-24 14:02:36 UTC
Permalink
Post by johelin
Post by Zon
Tarkoitatko, etta jalkitarkastuksessakin hyvaksytaan kaksi korjaamatonta
kehotusta?
Kyllä, mutta ilkeä katsastusmies voi kirjata korjauskehotukset
rekisteriotteeseen.
Jonka saa uuden...
Loading...