Discussion:
halpis-renkaat
(too old to reply)
jussi jii
2005-09-13 21:19:42 UTC
Permalink
Jep.

"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä, kuten Typhoon, Maragoni, Marshal jne.....
Kysymys on lähinnä kesärenkaista.
Ensimmäinen vaatimus renkaalle lienee pyöreys / symmetrisyys. Toisena voisi
tulla ajotuntuma ja kokemukset märkäpidosta. Myös hinta-laatusuhde
kiinnostaa ja rengasmelu. Lisää voi kertoilla jokainen kokemuksiensa
yhteydessä !
Ari Laitinen
2005-09-13 21:29:58 UTC
Permalink
Post by jussi jii
Jep.
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
Michelineissä ei liene mitään vikaa. Enpä ole vaivautunut vuosiin
kokeilemaan muita merkkejä. Ne näyttää kestävän ajaa ihan metallipunoksiin
asti :-) Joku rengasukko sanoi että muita renkaita ei oteta pinnoitettavaksi
kun niissä on heikompi runko.
aarno isomäki
2005-09-14 06:11:39 UTC
Permalink
Kertokaapa hyviä ja huonoja
Post by jussi jii
kokemuksia eri "halpis"merkeistä, kuten Typhoon, Maragoni, Marshal jne.....
vaikka marangoni pärjäsi taannoin hyvin testissä, on siitä ainakin mulla
paljon huonoja kokemuksia. kuluu nopeasti ja menettää ryhtinsä helposti.

kolmisen vuotta olen kaupitellut auroraa, eikä ainoatakaan asiakasvalitusta!
Arttu Heinälä
2005-09-14 09:44:17 UTC
Permalink
Post by jussi jii
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä, kuten Typhoon, Maragoni, Marshal jne.....
Kysymys on lähinnä kesärenkaista.
Ensimmäinen vaatimus renkaalle lienee pyöreys / symmetrisyys. Toisena voisi
tulla ajotuntuma ja kokemukset märkäpidosta. Myös hinta-laatusuhde
kiinnostaa ja rengasmelu. Lisää voi kertoilla jokainen kokemuksiensa
yhteydessä !
Pari kesää on ollut käytössä Marangoni Vantot koossa 195/55-15. Eipä ole
pahemmin valittamista, kohtuullisen jämäkän oloiset, ei täristä,
märkäpidossa en ole huomannut moitittavaa. Ei ehkä hiljaisimmasta päästä,
mutta ei myöskään häiritsevän meluisat.

Käyttö on ollut ihan normaalia päivittäistä ajoa, eikä mulla ole erityisen
kattavaa vertailupohjaa eri renkaista. Eli kommentit tältä pohjalta.
Toisaalta kuitenkin arvostan sellaista "urhelullisen napakkaa" ajotuntumaa.

Ai niin, nuo vaihdettiin GY Eagle F1:sten tilalle ja niihin verrattuna
tuntuma ei ole ihan yhtä jämäkkä, mutta toisaalta eivät hae niin paljoa
uriin. Muuten en ole isompia eroja huomannut.
--
Arttu Heinälä
Miika Seppänen
2005-09-14 13:08:15 UTC
Permalink
Post by Arttu Heinälä
Pari kesää on ollut käytössä Marangoni Vantot koossa 195/55-15. Eipä ole
pahemmin valittamista, kohtuullisen jämäkän oloiset, ei täristä,
märkäpidossa en ole huomannut moitittavaa. Ei ehkä hiljaisimmasta päästä,
mutta ei myöskään häiritsevän meluisat.
Samanlaisia kokemuksia, märkäpito on ollut parhaasta päästä, mitä mulla
on renkaita ollut, ajotuntumakin on jämäkkä. Miinuksena vaikuttavat
kuluvan suht nopeasti, mikä lienee hyvän märkäpidon kääntöpuoli.
Kulutuskestävät Michelinithän ei märkäpidoltaan ole juuri loistaneet.
Kyllä nuo silti näillä näkymin tulevat kestämään jotain 20-30tkm.
Hiljaiset ovat muutoin, paitsi karkealla asvaltilla, jota Suomessa kyllä
riittää. Hinta/laatu-suhde noissa vaikuttaisi olevan kohdallaan, ja
kokohan oli 195/60-15.

-Miika
Antti Kaartinen
2005-09-14 13:52:37 UTC
Permalink
Post by Arttu Heinälä
Pari kesää on ollut käytössä Marangoni Vantot koossa 195/55-15.
Kolmas ääni Marangoni Vantolle.

--
Antti
Eero Ahonen
2005-09-14 14:28:46 UTC
Permalink
Post by Antti Kaartinen
Post by Arttu Heinälä
Pari kesää on ollut käytössä Marangoni Vantot koossa 195/55-15.
Kolmas ääni Marangoni Vantolle.
Neljäs. 205/55/16V91. Ei nöyristele, ei tärise, ei vetele. Hiukan
edeltäjäänsä (Pirelli P6000) äänekkäämpi, muttei paljoa. Pitoa niinmaan
pirusti, etenkin vedellä loistava. Kuluminenkaan ei ole ongelma, kunhan
ei polttamalla kuluta.
Olavi Vähä-Eerola
2005-09-14 15:21:09 UTC
Permalink
Post by Eero Ahonen
Neljäs. 205/55/16V91. Ei nöyristele, ei tärise, ei vetele. Hiukan
edeltäjäänsä (Pirelli P6000) äänekkäämpi, muttei paljoa. Pitoa niinmaan
Voiko tosiaan olla äänekkäämmät kuin P6000. Kokemuksia yhdestä Mondeosta
(diesel -04) ja mahdoton on ulina...

t.O
Eero Ahonen
2005-09-14 15:31:15 UTC
Permalink
Post by Olavi Vähä-Eerola
Post by Eero Ahonen
Neljäs. 205/55/16V91. Ei nöyristele, ei tärise, ei vetele. Hiukan
edeltäjäänsä (Pirelli P6000) äänekkäämpi, muttei paljoa. Pitoa niinmaan
Voiko tosiaan olla äänekkäämmät kuin P6000. Kokemuksia yhdestä Mondeosta
(diesel -04) ja mahdoton on ulina...
Siinä tapauksessa meillä on eri kokemus P6000:n äänekkyydestä. Ne kun
ovat hiljaisimmat 16" kumit, mitä mulla tuon auton alla on pyörinyt.
Enkä pitänyt äänekkäinä Falkeneita tahi Hankookejakaan.
Miika Seppänen
2005-09-14 16:50:17 UTC
Permalink
Post by Eero Ahonen
Post by Olavi Vähä-Eerola
Post by Eero Ahonen
Neljäs. 205/55/16V91. Ei nöyristele, ei tärise, ei vetele. Hiukan
edeltäjäänsä (Pirelli P6000) äänekkäämpi, muttei paljoa. Pitoa niinmaan
Voiko tosiaan olla äänekkäämmät kuin P6000. Kokemuksia yhdestä
Mondeosta (diesel -04) ja mahdoton on ulina...
Siinä tapauksessa meillä on eri kokemus P6000:n äänekkyydestä. Ne kun
ovat hiljaisimmat 16" kumit, mitä mulla tuon auton alla on pyörinyt.
Enkä pitänyt äänekkäinä Falkeneita tahi Hankookejakaan.
Riippuu varmaan renkaan koostakin nuo melut. Ostin viime talvena
Michelin Ivalo 2:t mm. sillä perusteella, kun testeissä niitä kehuttiin
hiljaisiksi. Eri koossa sitten (175/70-14) ne pitävätkin ihan älytöntä
ulinaa, yhdet äänekkäimmistä talvirenkaista, mitä mulla on koskaan
ollut. Muuten ihan ok kumit, mutta tuon melun takia aikamoinen pettymys.

-Miika
Mika Elmeranta
2005-09-15 07:42:31 UTC
Permalink
Riippuu varmaan renkaan koostakin nuo melut. Ostin viime talvena Michelin
Ivalo 2:t mm. sillä perusteella, kun testeissä niitä kehuttiin
hiljaisiksi.
Nastakumit "asettuvat" vähän aikaa. Mullakin piti Nokian 4:t melkoista
meteliä (ulinaa, nastaropinaa) muutaman kuukauden (kilometrejä kertyy
vähän). Toisena talvena olivat kuluneita kesärenkaita hiljaisempia, vaikka
kaikki nastat olivatkin edelleen jäljellä... ;)
--
Bibamus, moriendum est...
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
Reader
2005-09-15 09:40:49 UTC
Permalink
"Mika Elmeranta"
Post by Mika Elmeranta
Nastakumit "asettuvat" vähän aikaa. Mullakin piti Nokian 4:t melkoista
meteliä (ulinaa, nastaropinaa) muutaman kuukauden (kilometrejä kertyy
vähän). Toisena talvena olivat kuluneita kesärenkaita hiljaisempia, vaikka
kaikki nastat olivatkin edelleen jäljellä... ;)
Uusilla nastarenkailla kannattaa harrastaa äkkijarrutuksia ja - kiihdytyksiä
kuivalla asphaltilla, niin nastat nopeammin asettuvat renkaisiin :-)
Miika Seppänen
2005-09-15 10:57:54 UTC
Permalink
Post by Mika Elmeranta
Riippuu varmaan renkaan koostakin nuo melut. Ostin viime talvena Michelin
Ivalo 2:t mm. sillä perusteella, kun testeissä niitä kehuttiin
hiljaisiksi.
Nastakumit "asettuvat" vähän aikaa. Mullakin piti Nokian 4:t melkoista
meteliä (ulinaa, nastaropinaa) muutaman kuukauden (kilometrejä kertyy
vähän). Toisena talvena olivat kuluneita kesärenkaita hiljaisempia, vaikka
kaikki nastat olivatkin edelleen jäljellä... ;)
Noissa misukoissa oli yksi erikoisuus kuitenkin, ja se oli nastamelun
vähäisyys. Sitä tavallista nastojen ropinaa noissa oli vähemmän, kuin
nastallisissa yleensä, mutta kuvio pitää ääntä. Tuli jopa tutkittua
kaikki auton pyöränlaakerit läpi, kun luulin, että sellainen on mennyt...

-Miika
Sami Heikkinen
2005-09-14 16:46:44 UTC
Permalink
Jep. P6000 on äänekäs. On nykyisenä kesärenkaana 16" ja ei todellakaan ole
mikään hiljainen rengas.
Post by Olavi Vähä-Eerola
Post by Eero Ahonen
Neljäs. 205/55/16V91. Ei nöyristele, ei tärise, ei vetele. Hiukan
edeltäjäänsä (Pirelli P6000) äänekkäämpi, muttei paljoa. Pitoa niinmaan
Voiko tosiaan olla äänekkäämmät kuin P6000. Kokemuksia yhdestä Mondeosta
(diesel -04) ja mahdoton on ulina...
t.O
Olavi Vähä-Eerola
2005-09-14 18:21:35 UTC
Permalink
Post by Sami Heikkinen
Jep. P6000 on äänekäs. On nykyisenä kesärenkaana 16" ja ei todellakaan ole
mikään hiljainen rengas.
Jep, mikäli kyseinen Mondeo olisi ollut oma autoni renkaat olisivat
lähteneet vaihtoon saman tien. Uskomattomat...

t.O
Mara
2005-09-14 11:20:54 UTC
Permalink
Post by jussi jii
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä,
Hae uusin TM lehtitiskistä.

Paremmuusjärjestys lehden testissä:

Nokian NRT2
Barum Brillantis
Marangoni Trio
Dayton D100
Aurora K706
Hankook Centum K702
Kormoran Impulser
Sava Effecta+
Eko Turbo
Pauke
2005-09-14 11:32:22 UTC
Permalink
Post by Mara
Post by jussi jii
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä,
Hae uusin TM lehtitiskistä.
Nokian NRT2
Barum Brillantis
Marangoni Trio
Dayton D100
Aurora K706
Hankook Centum K702
Kormoran Impulser
Sava Effecta+
Eko Turbo
Saas nähdä, kunka monta tyrmäysiskua tämä kommentti saa seuraavien 24 tunnin
aikana...
Mara
2005-09-14 11:41:59 UTC
Permalink
Post by Mara
Nokian NRT2
Barum Brillantis
Marangoni Trio
Dayton D100
Aurora K706
Hankook Centum K702
Kormoran Impulser
Sava Effecta+
Eko Turbo
Ja kokona oli 175/65 R14.
jussi jii
2005-09-14 20:20:22 UTC
Permalink
Juu, ainoa murhe voitajassa on ettei merkin renkaat ole aina pyöreitä!
Muuten testistä saanee tuntumaa asioihin.

t. Jussi
Post by Mara
Post by jussi jii
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä,
Hae uusin TM lehtitiskistä.
Nokian NRT2
Barum Brillantis
Marangoni Trio
Dayton D100
Aurora K706
Hankook Centum K702
Kormoran Impulser
Sava Effecta+
Eko Turbo
Teemu Uusi-Esko
2005-09-15 02:50:07 UTC
Permalink
Post by jussi jii
Juu, ainoa murhe voitajassa on ettei merkin renkaat ole aina pyöreitä!
KAtos. Joku muukin on huomannut saman...


-Teemu-
Miika Seppänen
2005-09-15 04:24:57 UTC
Permalink
Post by Teemu Uusi-Esko
Post by jussi jii
Juu, ainoa murhe voitajassa on ettei merkin renkaat ole aina pyöreitä!
KAtos. Joku muukin on huomannut saman...
Kuten myös, onneksi ei kuitenkaan oman auton alla. :)

-Miika
Janne Kylliö
2005-09-15 20:31:29 UTC
Permalink
Post by Mara
Barum Brillantis
Marangoni Trio
Jos oikein muistan niin nämä saivat molemmat 8,0 pistettä,
eli siis päätyivät yhteispisteisiin.
--
j a n n e k [ a t ] v e l t o x . o r g
Jakke
2005-09-14 16:21:48 UTC
Permalink
Post by jussi jii
Jep.
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä, kuten Typhoon, Maragoni, Marshal jne.....
Kysymys on lähinnä kesärenkaista.
Ensimmäinen vaatimus renkaalle lienee pyöreys / symmetrisyys. Toisena voisi
tulla ajotuntuma ja kokemukset märkäpidosta. Myös hinta-laatusuhde
kiinnostaa ja rengasmelu. Lisää voi kertoilla jokainen kokemuksiensa
yhteydessä !
Marshalin Power Racer II sta 215/40/17 koossa erittäin hyviä kokemuksia.
Toimivat paremmin Octavia TDIn alla kuin Contin CPC 205/55/16
Hiljaiset, loistava märkäpito.

Jakke
S
2005-09-14 17:32:07 UTC
Permalink
Post by jussi jii
Jep.
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä, kuten Typhoon, Maragoni, Marshal jne.....
Kysymys on lähinnä kesärenkaista.
Ensimmäinen vaatimus renkaalle lienee pyöreys / symmetrisyys. Toisena voisi
tulla ajotuntuma ja kokemukset märkäpidosta. Myös hinta-laatusuhde
kiinnostaa ja rengasmelu. Lisää voi kertoilla jokainen kokemuksiensa
yhteydessä !
Uusimmassa TM:ssa on rengastesti nimenomaan halvoille kesärenkaille.
Nokian NRT2 voitti, rengas oli testissä lähinnä antamassa
vertailupohjaa. Kakkoseksi tuli Barum Brillantis, ainoa miinus
ääritilannekäytöksestä kuivalla asvaltilla. Myös Marangoni Trio ja
Dayton D100 pärjäsivät melko hyvin.

-S-
S
2005-09-14 17:33:19 UTC
Permalink
Post by S
Post by jussi jii
Jep.
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen päättänyt
siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja huonoja
kokemuksia eri "halpis"merkeistä, kuten Typhoon, Maragoni, Marshal jne.....
Kysymys on lähinnä kesärenkaista.
Ensimmäinen vaatimus renkaalle lienee pyöreys / symmetrisyys. Toisena voisi
tulla ajotuntuma ja kokemukset märkäpidosta. Myös hinta-laatusuhde
kiinnostaa ja rengasmelu. Lisää voi kertoilla jokainen kokemuksiensa
yhteydessä !
Uusimmassa TM:ssa on rengastesti nimenomaan halvoille kesärenkaille.
Nokian NRT2 voitti, rengas oli testissä lähinnä antamassa
vertailupohjaa. Kakkoseksi tuli Barum Brillantis, ainoa miinus
ääritilannekäytöksestä kuivalla asvaltilla. Myös Marangoni Trio ja
Dayton D100 pärjäsivät melko hyvin.
Ässh, Mara olikin jo postannut koko listauksen.

-S-
Make
2005-09-15 18:08:44 UTC
Permalink
In article <r8ZVe.272$***@read3.inet.fi>, ***@kiinnostaa.com.invalid
says...
Post by S
Uusimmassa TM:ssa on rengastesti nimenomaan halvoille kesärenkaille.
Nokian NRT2 voitti, rengas oli testissä lähinnä antamassa
vertailupohjaa. Kakkoseksi tuli Barum Brillantis, ainoa miinus
ääritilannekäytöksestä kuivalla asvaltilla. Myös Marangoni Trio ja
Dayton D100 pärjäsivät melko hyvin.
TM:n rengastesti kertoo

- Yleisarvosanalla 8.8 (NRT2) sai ***** (5) tähteä
- Barum sai 8.0 pisteellä *** (3) tähteä!

ja ne hinnat

Nokia NRT2 maksaa 112 EUR
Barum Brillantis 79,91 EUR


Esim. täältä (http://www.rengas-online.com/start.html) saa kotiovelle tuotuna
alle 112 EUR hintaan liki 100 erilaista rengasta kokoluokassa 175/65 R14 (ja
nopeusluokat T / H)
Hinnat alkaen 37 EUR/kpl
Kenda, GT Radial, Fulda, Toyo, Kumho, Dunlop. Pirelli, Continental, Goodyear
(Nokian NRHi 66,0 EUR), Michelin Energy E3A 69,70 EUR....
S
2005-09-15 18:26:49 UTC
Permalink
Post by Make
says...
Post by S
Uusimmassa TM:ssa on rengastesti nimenomaan halvoille kesärenkaille.
Nokian NRT2 voitti, rengas oli testissä lähinnä antamassa
vertailupohjaa. Kakkoseksi tuli Barum Brillantis, ainoa miinus
ääritilannekäytöksestä kuivalla asvaltilla. Myös Marangoni Trio ja
Dayton D100 pärjäsivät melko hyvin.
TM:n rengastesti kertoo
- Yleisarvosanalla 8.8 (NRT2) sai ***** (5) tähteä
- Barum sai 8.0 pisteellä *** (3) tähteä!
ja ne hinnat
Nokia NRT2 maksaa 112 EUR
Barum Brillantis 79,91 EUR
Ei noita listahintoja kannata tuijottaa, ei kukaan myy missään renkaita
noin kalliilla hinnoilla!
Post by Make
Esim. täältä (http://www.rengas-online.com/start.html) saa kotiovelle tuotuna
alle 112 EUR hintaan liki 100 erilaista rengasta kokoluokassa 175/65 R14 (ja
nopeusluokat T / H)
Hinnat alkaen 37 EUR/kpl
Kenda, GT Radial, Fulda, Toyo, Kumho, Dunlop. Pirelli, Continental, Goodyear
(Nokian NRHi 66,0 EUR), Michelin Energy E3A 69,70 EUR....
Hainpa huvikseni kokoa 175/70R13. Barum Brillantis maksaa tuolla tuossa
koossa 43,30e/kpl = 173e/4kpl + asennus noin 50e = 223e + kuljetus. Eipä
tuosta paljoa säästöä kerry kun ko. rengassatsin saa lähes mistä tahansa
puljusta alle asennettuna reilusti alle 300 euron. Nokian NRe:tä jopa
noin 200e hintaan.

Esimerkkinä tuo NRHi koossa 175/65 R14 maksaa noin 350e/sarja töineen.
Rengas-onlinen hinta on noin 200e + asennus + lähetyskulut . No on tuo
hieman halvempi muttei niin paljon että ainakaan itse jaksaisin nähdä
vaivaa renkaiden kanssa äheltäessä.

-S-
Petri Ahonen
2005-09-15 19:19:28 UTC
Permalink
Post by S
Esimerkkinä tuo NRHi koossa 175/65 R14 maksaa noin 350e/sarja töineen.
Rengas-onlinen hinta on noin 200e + asennus + lähetyskulut . No on tuo
hieman halvempi muttei niin paljon että ainakaan itse jaksaisin nähdä
vaivaa renkaiden kanssa äheltäessä.
Rengas-onlinen hinta sisältää lähetyskulut.
S
2005-09-16 19:34:52 UTC
Permalink
Post by Petri Ahonen
Post by S
Esimerkkinä tuo NRHi koossa 175/65 R14 maksaa noin 350e/sarja töineen.
Rengas-onlinen hinta on noin 200e + asennus + lähetyskulut . No on tuo
hieman halvempi muttei niin paljon että ainakaan itse jaksaisin nähdä
vaivaa renkaiden kanssa äheltäessä.
Rengas-onlinen hinta sisältää lähetyskulut.
Ni niinpäs sisältääkin. Luin eilen toimitusehtoja hieman huolimattomasti :-)

-S-
j.a
2005-09-15 18:32:52 UTC
Permalink
Post by Make
ja ne hinnat
Nokia NRT2 maksaa 112 EUR
Barum Brillantis 79,91 EUR
Käytännössä nuo hinnat ovat halvemmat, ostin tänään 185/65/15" NRT2 renkaat
allelaitettuna 352 euroa.
Make
2005-09-17 04:54:48 UTC
Permalink
Post by Make
- Yleisarvosanalla 8.8 (NRT2) sai ***** (5) tähteä
- Barum sai 8.0 pisteellä *** (3) tähteä!
ja ne hinnat
Nokia NRT2 maksaa 112 EUR
Barum Brillantis 79,91 EUR
Korjaakohan TM seuraavaan numeroon tuon arvostelun, Barumin ja NRT2:n ero oli
vain 0.8 pistettä mutta tähdissä eroa tulikin jo kaksi Nokian hyväksi.
Mikäli hinta otettaisiin mukaan arvosteluun, olisi Barum testin voittaja.
Marko Konttinen
2005-09-17 05:20:34 UTC
Permalink
Post by Make
Korjaakohan TM seuraavaan numeroon tuon arvostelun, Barumin ja NRT2:n ero oli
vain 0.8 pistettä mutta tähdissä eroa tulikin jo kaksi Nokian hyväksi.
Mutta jos ne tähtirajat nyt vain sattuvat menemään noin, niin mitä
korjattavaa siinä on?
Post by Make
Mikäli hinta otettaisiin mukaan arvosteluun, olisi Barum testin voittaja.
Onneksi ei oteta -- ei mikään tuote minusta *ominaisuuksiltaan* parane
hintaa laskemalla. Nythän jokainen voi itse päättää ominaisuuksien
perusteella, haluaako ostaa keskinkertaisen renkaan merkittävästi
halvemmalla.

Kannattaa muuten suhteuttaa tulos vielä siihenkin, että NRT2 ei
kuitenkaan ole mikään tuonkaan kokoluokan paras mahdollinen rengas --
ja silti "halparenkaat" hävisivät sille varsin paljon, vaikkakin
Barumin ja Marangonin tulos lienee siedettävän puolella.

-marko
--
Marko Konttinen - mk (a) iki . fi
Mara
2005-09-18 09:51:31 UTC
Permalink
Post by Make
Korjaakohan TM seuraavaan numeroon tuon arvostelun, Barumin ja NRT2:n ero oli
vain 0.8 pistettä mutta tähdissä eroa tulikin jo kaksi Nokian hyväksi.
No kyllä tuo pisteytys/tähdet noudattaa ihan vanhaa linjaa. Otetaan
esimerkiksi nro 16/2003.

Bridgestone 8,0 ***
Uniroyal 8,4 ****
Pirelli 8,6 ****
Nokian 8.8 *****

Johonkinhan ne rajat on laitettava ja sitten joskus tulee rajatapauksia,
kuten tässä testissä. Eli olisikohan niin, että 8,0 on viimeinen kolme
tähteä ja 8,8 ensimmäinen viisi tähteä.

Ja eihän noilla tähdillä ole itseasiassa mitään merkitystä. Jokainen
tietysti valitsee itselleen tärkeät renkaan osa-alueet ja laskee itselleen
omat pisteensä. Sitä vartenhan testeissä on ne taulukot mistä ne arvostelut
näkee. TM:n tapa painottaa eri tekijöitä on vain heidän mielipiteensä.
Harri Markkula
2005-09-14 21:32:53 UTC
Permalink
Post by jussi jii
Jep.
"Laadukkaaseen" kotimaiseen rengasmerkkiin suivaantuneena olen
päättänyt siirtyä muiden valmistajien renkaisiin. Kertokaapa hyviä ja
huonoja kokemuksia eri "halpis"merkeistä, kuten Typhoon, Maragoni,
Marshal jne..... Kysymys on lähinnä kesärenkaista.
Ensimmäinen vaatimus renkaalle lienee pyöreys / symmetrisyys. Toisena
voisi tulla ajotuntuma ja kokemukset märkäpidosta. Myös
hinta-laatusuhde kiinnostaa ja rengasmelu. Lisää voi kertoilla
jokainen kokemuksiensa yhteydessä !
Olisit nyt ainakin laittanut tuon kotimaisuuden lainausmerkkeihin, kun
kyseisen firman brändillä tehdään renkaita Indonesiassa asti Suomenkin
markkinoille.

Terv: Harri
Loading...